Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Aldersgrene
    • Familiespejder (1-5 år)
    • Gruppestyrelse
    • Ledere
    • Mikro 0.- 1. klasse
    • Mini 2.- 3. klasse
    • Junior 4.- 5. klasse
    • Trop 6.- 8. klasse
    • Klan (15-23 år)
  • Kalender
    • Arrangementskalender
    • Familiespejder-kalender
    • Mikro-kalender
    • Mini-kalender
    • Junior-kalender
    • Trop-kalender
    • Klan-kalender
  • Praktisk info
    • Indmeldelse (nye spejdere)
    • Information til forældrene
    • Kontingent
    • Hvor skal mærkerne sidde?
    • Pakkeliste
    • Snittebevis / knivbevis
    • Bålregler
    • Mødeknapper
    • Årsstjerner
    • Forløbs- og fokusmærker
    • Specialmærker
    • Lommeorden
    • Bornholm Rundt
    • Nyttige links
    • Praktisk info for lederne
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Gruppens traditioner
    • Hytten - Fort Vest
    • Gruppens bestyrelse
    • Rollefordeling i ledelsen
    • Årsrapporter og udviklingsplaner
    • Alkoholpolitik
    • Behandling af persondata
    • Samværspolitik
    • Årshjul
  • Webshop
  • Find lederne
  • Ny spejder
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
Startdato 23. jan 2026 17:30

Dinizuli

Om Dinizuli


Dato for løbsdag

Dinizuli 2026, starter fredag 23.januar 2026 kl 18.00

og starter og slutter på

Hellebækskolen, Skåningevej 11, 3140 Ålsgårde

56.07296034555716, 12.54910222453934

Overnatning

Overnatning foregår i skolen gymnastik haller

Tilmeldingsopgave

Tilmeldingsopgaven bliver stillet og bedømt af en gammel, lokal pigepatrulje, Myrerne, som ellers er uafhængige af løbet.

Der bliver altid fokuseret på kreativitet, funktion og udførelse og den stilles indenfor årets tema.

Dag O-løb

Dag O-løbet er nogle gange traditionelt og andre gange slet ikke. Det vi kan love er at hver patrulje får udleveret minimum et kort og at det så gælder om at samle flest poster indenfor den fastsatte tid. O-løbet registreres digitalt.

Det er IKKE lovligt at bruge mobiltelefon på Dag O-løb

Opgaveløb

Opgaveløbet består af 8 bemandede poster

De har hvert år samme emner; bål, signalering, førstehjælp, hinderbahn, den barske, pioneer, knob, samarbejde og afslutningsvis; audiens hos Kong Dini. (Det er IKKE lovligt at bruge mobiltelefon på disse poster)

Mellem hver bemandet post, ligger der er 8 ubemandede poster, hvor der vil være spørgsmål om alt mellem himmel og jord. (Det er lovligt at bruge mobiltelefon på Ub poster)

Svaret på disse UB poster skal sendes ind til Dinizuli HQ, “online” via mobiltelefon, som i selv medbringer. Der vil være “Bonus”-point, hvis alle poster indsendes til HQ.

HQ bruger disse poster til at vurdere, hvor langt de enkelte patruljer, er kommet i løbet.

Gennemgående opgave

Undervejs skal man arbejde på den gennemgående opgave, det kan være en vandrestok, eller noget andet, af natur matrikler der skal produceres, på opgaveløbet,

Skrøbelig opgave 

Den skrøbelig genstand, er “noget” der skal bære gennem hele opgaveløbet, og som selvfølgelig skal leveres tilbage på skolen, intakt, hvilket giver anledning til besvær, ærgrelse og gode grin.

Den skrøbelig genstand, skal fremvises på alle opgaveløbs poster, hvis dette ønskes af postmandskabet.

Nat-O-løb.

Nat O-løbet foregår gennem skoven fra afslutningsposten på opgaveløbet, og tilbage til skolen hvor vi skal sove. Igen vil patruljerne få udleveret ét kort, og flest point opnås på flest muligt korrekt klippede poster indenfor den fastsatte tid.

Der vil være “Bonus”-point, hvis alle poster registreres. Det er IKKE lovligt at bruge mobiltelefon på Nat O-løb

Vejr statistik

Gennemsnitlig temperatur , -10 til +10 grader

Chance for nedbør

General Info

Der er hvert år et nyt tema som bliver offentliggjort d. 1. januar sammen med oplægget til tilmeldingsopgaven.

Gennemsnitlig distance , 15-20 km

Gennemsnitlig søvn , 3 – 5 timer

Gennemsnitlig kontakt med stillestående vand, næsten Ingen

Her finder du et eksempel til en “Pakkeliste”

Mobiltelefon og elektronisk værktøj

Det er ikke lovligt at anvende nogen former for elektrisk værktøj, eller elektrisk kommunikations udstyr, under hele løbet.

Mobiltelefoner, skal medbringes som NØDTELEFON.

Telefonnummer på et medlem af patruljen (f.eks. PL) skal oplyses ved tilmelding, denne telefon skal medbringes under hele løbet og være opladt og tændt.

Mobiltelefon eller Walki Talki må ikke anvendes til at kommunikation, under NAT-Oløb, Dag-Oløb eller Opgaveløb, (Glæder alle former for Tale, SMS, MMS, Snap, Google (internet), AI og ling.) Brydes disse regler, kan dette føre til diskvalifikation.

Mobiltelefonen, må bruges til aflyse QR-Koder, og til at tage billeder under løbet



FREDAG d. 23. Januar 2026

18:00 Check-in
–

LØRDAG d. 24. Januar 2026

–

–

–

SØNDAG d. 25. Januar 2026

–

11:00 Afslutning og præmieoverrækkelse

—-

Se mere info om Dinzuli løbet på

Tilmelding + regler 2026

Om Dinizuli

—–

Dinizuli Start og Slut på Hellebækskolen
Skåningevej 11, 3140 Ålsgårde
56.07296034555716, 12.54910222453934

 

Hvad skal jeg have med på DINIZULI

Her finder du et eksempel til en “pakkeliste”

Listen er vejledende, tilføj ting til listen, så du får at med de kommende år

Læs mere om “tre-lags-princippet“ på https://dds.dk/artikel/klaed-dig-pa-efter-tre-lags-princippet

Praktisk information

Startdato
23. jan 2026 17:30
Slutdato
25. jan 2026 11:00
Sted
Rødovrespejderne, Ved Voldgraven 59A, 2610 Rødovre
Enheder
Trop 6.-9. klasse
Tilmelding starter
16. nov 2025 15:48
Tilmelding lukker
25. jan 2026 10:00
Pris
350,00 kr.
Tilmeld arrangement

Kontakt

Rødovrespejderne
Ved Voldgraven 59A
2610 Rødovre
Danmark

21 26 63 23
mgroenborg@yahoo.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo